Blogi
Haastatteluihin perustuvaa sisällöntuotantoa ei voi korvata tekoälyllä
Tekoäly on mullistanut monia työvaiheita sisällöntuotannossa. Se on tehokas ”puppugeneraattori”, joka tuottaa nopeasti tekstiä, tiivistää tietoa ja tarjoaa ideoita. Silti on yksi alue, jossa tekoäly ei voi korvata ihmistä: haastatteluihin perustuva sisällöntuotanto. Haastattelut ovat sisällöntuotannon ydin. Varsinkin silloin, kun halutaan tuottaa uutta tietoa. Haastattelujen avulla syntyy aitoa,...
Pk-yrityksen mediasuhteet: Ota media haltuun
Media voi tarjota yritykselle näkyvyyttä, rakentaa yrityksen mainetta ja tukea asiakashankintaa. Toisaalta virheellinen tai negatiivinen julkisuus voi vaikuttaa liiketoimintaan haitallisesti. Mitä yrittäjän olisi syytä tietää ja ymmärtää median toiminnasta? Kuva: DALL-E (joka pyynnöistä huolimatta halusi lisätä kuvaan kirjoituskoneita) Median kautta yritys voi edistää omaa liiketoimintaansa....
Parhaat kanavat pienemmille viestijöille
Pienillä ja keskisuurilla yrityksillä, yhteisöillä ja yhdistyksillä on usein rajalliset resurssit viestintään. Siksi on tärkeää valita oikeat viestintäkanavat, jotka tavoittavat keskeiset kohderyhmät tehokkaasti ja tukevat organisaation tavoitteita. Journalistisiin periaatteisiin perustuva sisältömarkkinointi on yksi vaikuttavimmista keinoista rakentaa uskottavuutta ja asiantuntijuutta. Kuva:...
Tekoälyllä pienempikin viestintä voi muuttua suureksi
Tuloksia tuottava viestintä ja sisällöntuotanto ovat keskeisiä menestystekijöitä niin pk-yrityksille kuin yhdistyksille ja yhteisöillekin. Tekoäly on tuonut uuden ulottuvuuden, jolla pienimuotoisempikin viestintä voi olla tehokasta ja vaikuttavaa. Yksin ei kaikkea viestintää ole tarve ja kannattavaa tehdä. Kuva: DALL-E Tekoäly tarjoaa pienempien resurssien yrityksille ja yhteisöille monia etuja....
Vauhdittaako avoimen koodin Deepseek tekoälymarkkinoita?
Tekoälyteknologian kehitys on vauhdikasta, ja uusia toimijoita nousee alalle haastamaan vakiintuneita AI-yrityksiä. Yksi lupaavimmista uusista tulokkaista on Deepseek, joka tuo mukanaan tervettä kilpailua amerikkalaisten digijättien hallitsemille tekoälymarkkinoille. Deepseekin avoimen lähdekoodin strategia on erityisen kiinnostava, sillä se voi muokata tekoälyn kehitystä tulevaisuudessa. Kuva:...
Deepseek: Tekoälyä Kiinan varjossa
Tekoälypalvelut, kuten ChatGPT, Bing AI ja Deepseek, tarjoavat käyttäjille nopeita vastauksia lukemattomiin kysymyksiin. Teknologia tuo mukanaan uusia mahdollisuuksia, mutta sen kehitys- ja toimintaympäristöt herättävät myös moraalisia kysymyksiä. Kiinan heikot ihmisoikeudet ja Kiinan valtion yhteys Deepseek-tekoälypalveluun on yksi vakava huolenaihe. Kiinan ihmisoikeustilanne on ollut...
Tekoäly epäilyttää: lisääkö se tehoa viestintään?
Tekoälyn käyttö viestinnässä ja markkinoinnissa epäilyttää monia. Usein pelkojen taustalla ovat tiedon puute, ennakkoluulot ja huoli siitä, että tekoälyn tuottama sisältö on kylmää eikä vastaa laadultaan ihmisen tarjoamaa henkilökohtaista palvelua. Kun ihmisen viestintäosaaminen ja tekoäly yhdistetään, syntyy aikaisempaa tehokkaampaa viestintää ja markkinointia. Kuva: DALL-E Monet organisaatiot,...
Hyvä mediasuhde on edelleen vaivan väärtti
Hyvä mediasuhde lisää myyntiä ja vaikuttavuutta, parantaa mainetta sekä kasvattaa brändiarvoa. Median avulla voit saada yhteisösi asialle julkisuutta ja näkyvyyttä mediassa. Tämä edellyttää kuitenkin sinulta median ymmärtämistä. Kärsivällisyys palkitaan, sillä pikavoittoja on mediasuhteissa hyvin harvoin tarjolla. 1. Ole luotettava – pidä aina lupauksesi Median on voitava luottaa siihen, että...
Henkilöbrändi ja sen sudenkuopat
Henkilöbrändi on meillä jokaisella. Halusimme sitä tai emme. Oikea ja aito henkilöbrändäys hyödyntää sekä ihmistä itseään että hänen edustamaansa organisaatiota. Jos henkilöbrändistä tulee liian keinotekoinen tai epäuskottava, kääntyy lopputulos itseään vastaan. Meitä arvotetaan ja mitataan yhä useammin meidän henkilöbrändimme kautta. Tämä tapahtuu siitä huolimatta, vaikkemme määrätietoisesti...
”Mä oon syytön, oon täällä vaan viestintätöissä”
Miten pitää suhtautua tilanteeseen, jossa oma työnantaja tai yrityksen tärkeä asiakas viestivät omasta toiminnastaan vastoin sinun omia arvojasi? Missä menee asioiden positiivisiin puoliin keskittymisen, viherpesun ja suoranaisen valehtelun välinen viiva? Maailma ei ole täydellinen paikka. Kaukana siitä. Kaikki ihmiset eivät ajattele asioista kuten minä tai sinä. Onneksi näin on....
TrueStory
Y-tunnus 2055542-5
050 5871 007
kai.tarkka@truestory.fi
