TrueStory järjestää yhdessä Ratekoulutuksen kanssa Tekoäly viestinnän ja markkinoinnin ytimessä: parhaat työkalut ja käytännöt -webinaarin 9.9.2025. Tekoäly uudistaa nimenomaan viestintää ja markkinointia nopeasti. Mitä markkinointiviestinnän ammattilaisen tulee tietää tekoälystä ja mediasuhteista loppuvuonna 2025?

Näin selviät ja menestyt: uudet taidot, uudet säännöt
Tekoäly muuttaa markkinointiviestinnän työnkuvaa nopeasti ja pysyvästi. Syksyllä 2025 tekoäly ei ole enää kokeilua – se on jokapäiväinen työkalu, joka muovaa sisältöjä, kuvittaa, suunnittelee ja jopa toimii linkkinä median ja organisaatioiden välillä.
Tässä tiiviissä aamupäivän koulutuksessa pureudumme siihen, mistä jokainen viestijä ja markkinoija juuri nyt hyötyy:
tekoälyn mahdollisuuksista, rajoista ja parhaista käytännöistä.
- Miten hyödynnät tehokkaasti tekoälyä tiedotteissa, uutiskirjeissä, raporteissa ja somessa?
- Mitkä ovat syksyn 2025 parhaat tekoälytyökalut ja -palvelut sisällöntuotantoon ja kuvitukseen?
- Miten toimitukset hyödyntävät tekoälyä – ja mitä se tarkoittaa mediasuhteiden kannalta?
- Entä mitä kaikkea tekoäly ei osaa – ja miksi sillä on väliä juuri sinulle?
Ohjelma
8.45 Tervetuloa linjoille, yhteyksien tarkistus
9.00 Tekoäly 2025: Vauhdilla kehittyvä tekoäly markkinointiviestijän monitoimityökaluna
Kai Tarkka, TrueStory
9.10 Mitä markkinointiviestinnän ammattilaisen on tiedettävä tekoälystä syksyllä 2025?
Essi Isomäki, Head of Content & PR, Partner, Netprofile Oy
Sanelma Helkearo, Communication Consultant, Netprofile Oy
- Tekoäly ja markkinointiviestinnän arki: mikä on muuttunut? Mahdollisuudet ja uhkakuvat?
- Mitkä ovat hyödyllisimmät tekoälypalvelut nyt ja tulevaisuudessa?
- Parhaat promptit: miten tekoälyä kannattaa haastaa ja tentata, jotta siitä saa kaiken hyödyn irti?
- Tekoäly ja tiedotteet, artikkelit, kutsut, uutiskirjeet, some-postaukset, raportit jne. Mikä toimii? Mitä on syytä varoa?
- Tekoäly ja ääni: parhaat suositukset podcastien suunnitteluun ja toteutukseen
- Tekoäly ja kuvat: parhaat suositukset kuvitukseen ja kevytvideoihin
- Loppukeskustelu
10.20 Journalisti ja tekoäly: mediasuhteet nyt ja tulevaisuudessa
Harri Junttila, Päätoimittaja, Markkinointiuutiset
- Miten tekoälyä hyödynnetään toimituksissa nyt?
- Mikä toimitustyössä on muuttunut tekoälyn ansiosta ja miten?
- Mitkä ovat toimittajien tärkeimmät tekoälypalvelut? Miksi juuri nämä?
- Mitä muutoksesta on jokaisen välttämätöntä ymmärtää?
- Kuinka markkinointiviestijä voi tukea toimittajaa tekoälyn hyödyntämisessä?
- Miten markkinointiviestijän kannattaa lähestyä toimittajia? Tekoälyn avulla vai ilman?
- Loppukeskustelu
11.30 Koulutus päättyy
Koulutuspaikka:
Tämä koulutus toteutetaan Zoomilla, joka toimii etävalmennuksena mukavasti. Voit kysyä ja kommentoida koulutuksen aikana chatissa.
Ajankohta:
tiistai 09.09.2025 klo 9.00-11.30
Hinta:
297 euroa / hlö (+ alv 25,5 %)
- sisältää sähköisen koulutusmateriaalin
Ryhmäetuhinnat:
277 euroa /hlö (+ alv 25,5 %), kun samasta organisaatiosta on kaksi osallistujaa,
257 euroa /hlö (+ alv 25,5 %), kun samasta organisaatiosta on kolme tai useampia osallistujia.
Laskutus tapahtuu ilmoittautumisen jälkeen, kun koulutuksen toteutuminen on varmistunut.
Ilmoittautumisen peruutusehdot:
Esteen sattuessa osallistujan tilalle voi kuluitta vaihtaa toisen samassa organisaatiossa työskentelevän. Osallistumisen voi peruuttaa kuluitta viimeistään 14 vuorokautta ennen koulutuksen alkua. Jos osallistuminen perutaan 7-13 vuorokautta ennen koulutusta, veloitamme 50 % osallistumismaksusta. Veloitamme koko osallistumismaksun, jos osallistuminen perutaan myöhemmin kuin 7 vuorokautta ennen koulutusta, tai jos poisjäännistä ei etukäteen ilmoiteta. Peruutus on tehtävä kirjallisesti.